دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 40054
تعداد نوشته ها : 29
تعداد نظرات : 4
Rss
طراح قالب
موسسه تبیان

با سلام خدمت دوستاني كه خواسته بوديد راجع به كتاب حسابان جديد من به صورت شخصي نظرم را بيان كنم

در زبان كردي ضرب المثلي داريم كه ترجمه تحت الفظي اينه كه(((در جايي كه كبك نيست صداي جغد هم دلنشين است))

دوستان گرامي متاسفانه در تاليف كتاب هاي درسي ما در بخش رياضي اتفاقات بسيار جالبي افتاده است عده اي از دوستان به اصطلاح دكتر مهين پرست رفتن خارج(بماند كجا!!!؟؟) راجع آموزش رياضي كار كرده اند و با مدرك به كشور بازگشته اند و ابتكار هاي جالبي از خود بروز داده اند كه من فكر مي كنم نوشتن تصادفي ،از هر دري سخني، از هر چمني گلي و از هر باغي گلي چيزي بوده كه به اين دوستانمان  آموزش داده اند.

اين دوستان سرمست از اخذ مدرك كه هرگز در يك موقعيت كلاسي در دبيرستان قرار نگرفته اند قرار است اينده ي آموزش رياضي كشور ما كه به چمن اراسته بود را به گل هم اراسته كنند. مثلا؟؟؟؟

1- كتاب هاي ما بايد كاربردي شوند يكي از شعار هاي اصلي اون ها است!!!!!!!!!!

چي نوشتن؟؟؟؟؟ چه هدفي را نشانه رفتن؟؟؟؟؟

مسائلي را كه در 700 تا 1000 سال قبل به عنوان مسئله حل شده اند را به عنوان درس كاربردي اضافه كرده اند به كتاب هاي درسي

نمونه اين نوع مسائل:در كتاب رياضي (1) آموزش اتحاد ها با استفاده از مساحت مستطيل ها و مربع ها است

                             در كتاب رياضي(2) آموزش مثلثات با استفاده از كوه ها و درختان است كه جواب يكي از مسائل درختي به ارتفاع 150 متر بدست مي ايد كه نمي دانم كسي از ايران هرگز به چشم خود چنين درختي را ديده است تا آن را به عنوان مسئله كاربردي مطرح كند يا فقط اين چند نفر رفتن به جنگل هاي آمازون و اين اقايون هم به عنوان يكي از شگفت يهاي روز آن را براي ما تعريف مي كنند.

                            در كتاب حسابان هم نمونه هاي بسيار زيبايي از نوع مسائل وجود دارند كه مثلا در مورد تابع(!!؟؟) در مورد مثلثات(!!!؟؟) در مورد حل معادلات(!!!!؟؟؟؟)در مورد مشتق(!!!؟؟؟؟؟) در مورد حد(!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) در موارد ديگري هم شاهكار به نمايش گذاشته اند علي خصوص فرار از حد بي نهايت بسيار زيبا است چون اين رياضيدانان اخير كشف كرده اند كه حد در بي نهايت براي رسم تابع همو گرافيگ يا ساير مسائل اتي ضرورتي ندارد يا شايد هم خواستن ببينند كه دانش آموزان ما با آموزش هاي قبلي خود تا چه حد قادر به اختراع حد در بي نهايت  و ساير اختراعات صورت گرفته ديگر هستند.

دوست گرامي من امسال براي دومين بار اين كتاب جديد حسابان را تدريس مي كنم سال گذشته هم ما اعتراضاتي بر كتاب داشتيم اما مگر مي شود به حرف يك ليسانس رياضي با 18 سال سابقه تدريس گوش داد(!!!!؟؟؟؟) اخه آقايون دكتر هستن(!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟)

2- كتاب هاي ما با كشور هاي مدرن برابري كند

در اين زمينه بسيار موفق بوده اند زيرا معادله درجه دوم  ما به دانش آموزان با 5 روش آموزش مي دهيم(!!!!!!؟؟؟؟؟) چرا؟از آقايون بپرسيد.

در كتاب حسابان قديم كلي راجع مشتق و الاقل اسم انتگرال را مي شنيدند اما اين اقايون اين نوع مسائل را براي پيشرفت مملكت مضر تشخيص داده اند و در عوض روش اثبات سينوس الفا به اضافه بتا را با روش 700 سال قبل مفيد تشخيص داده اند (!!!!! بدانيد خيلي از دبيران هم با حل آن مشكل دارن؟؟؟؟) روش قديمي، طولاني و بيهوده

جزء صحيح كه در ارتباط مستقيم با دنياي ديجيتال است را تاحد تعريف كم كرده اند اما خط مماس را بدون تعريف مشتق كه شاهكار نيوتن بوده و در نهايت به تعريف مشتق منجر گرديده را اضافه كرده اند.

در كتاب هاي اول و دوم و سوم 70 كار در كلاس يا تمرين در كلاس  را قرار داده اند در حالي كه كل ساعات تدريس درس براي 180 صفحه كتاب بنا بر محاسبه(6×4×4)96 آموزش دارند(!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟) يعني يك دبير براي تدريس مفاهيم 26 ساعت فرصت دارد.

حقيقت اين قدر از نوشته ها ناراضي هستم كه سكوت كنم بهتر است چون داد را كسي نمي شنود/////////\\\\\\\\ تازه اگر هم بشنوند اون ها دكترن و اينجانب ليسانس


دسته ها :
دوشنبه هفتم 1 1391 10:44 بعد از ظهر
X